
Motto: „Pozdravuj všetkých dobrých ľudí, všetky milé zvieratká a všetky krásne kvetiny.“ z listu H. CH. ANDERSENA chorému dievčatku
|
SÚŤAŽ
Čísla účtov
Školné:
SK12 0200 0000 0025 1426 4854
Strava
SK40 0200 0000 0025 1424 4853
Vyhľadávanie
Osobná zóna
Záverečná správa 2010/2011 |
![]() |
![]() |
![]() |
S P R Á V Ao výchovno - vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy za školský rok 2010/2011Veľký Šariš 2011
I. Základné identifikačné údaje o škole1. Názov školy: MATERSKÁ ŠKOLA 2. Adresa školy : Veľký Šariš, Andreja Sládkoviča 10 3. Telefón školy : tel. - 051/7762491 4. Internetová adresa školy : Táto emailová adresa je chránená pred spambotmi, aby ste ju videli, povolte JavaScript 5. Zriaďovateľ školy: Mesto Veľký Šariš, 082 21 6. Vedúci zamestnanci školy : Mgr. Iveta VRABĽOVÁ - riaditeľ školy Ema MALAJTEROVÁ - zástupkyňa riad. školy Gabriela VARGOVÁ - vedúca školskej jedálne 7. Údaje o rade školy: Rada školy je ustanovená podľa zák.č.596/2003 Z.z. – je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý vyjadruje záujmy miestnej samosprávy a záujmy rodičov, pedagogických zamestnancov a ďalších zamestnancov školy a žiakov v oblasti výchovy a vzdelávania. Riadi sa štatútom Rady školy. Rade školy riaditeľ v zmysle zákona 596/2003 predkladá podklady. Rada školy je ustanovená a pracuje v zmysle plánu. Školská rada je 7 členná. Predseda ŠR :
Členovia ŠR :
8. Poradné orgány RR: Rodičovská rada (RR)– má 10 členov, Počas roka sa uskutočnili 2 zasadnutia výboru RR a 1 plenárna schôdza združenia rodičov. K zmene v RR počas roka nedošlo. Pedagogická rada(PR) – má 10 členov(všetci pedagogickí zamestnanci). Počas školského roka boli 4 rokovania PR( zápisnice sú u RŠ) Vedenie školy – má 3 členov, pravidelné stretnutia 1x za mesiac . Metodické orgány školy – MZ pre učiteľky. Počas roka sa uskutočnili 2 zasadnutia.
b/ Údaje o počte detí v predškolskom zariadení
c/ Údaje o počte zapísaných detí do predškolského zariadenia pre šk. rok 2010/2011
f/ Zoznam uplatňovaných učebných plánov
g/ Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagog. zamest.
h/ Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov
i/ Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
j/ Údaje o projektoch realizovaných na škole DLHODOBÉ PROJEKTY : 1. Projekt „Hurá – do školy“ realizujeme v spolupráci so ZŠ Veľký Šariš. Deti v najstaršej vekovej skupine navštevujú základnú školu, spoznávajú jej exteriér aj interiér, zúčastňujú sa vyučovacej hodiny, spolupodieľajú sa na kultúrnych vystúpeniach školy,....Základná škola, konkrétne žiaci na I. stupni sa zúčastňujú podujatí organizovaných materskou školou. V materskej škole v rámci tohto projektu rozvíjame elementárne počítačové zručnosti detí a podporujeme rozvoj príčinného a tvorivého myslenia. 2. Projekt „ Malí čitatelia“ – aktivity zamerané na rozvíjanie pred čitateľskej a čitateľskej gramotnosti, využitie školskej knižnice na spoločné čitateľské stretnutia s rodičmi a deťmi pri knihe,..... Pravidelná návšteva Mestskej knižnice podľa ročného plánu knižnice s určeným programom. 3. Projekt „ Návšteva múzea a galérie“ spojená s odborným výkladom pracovníka pre deti. 4. Projekt „Rieka a jej tajomstvá“ pozorovať a skúmať povodie rieky a život vo vode . Nadobudnuté poznatky a skúsenosti naďalej prehlbovať tvorivými formami výtvarného, hudobno-pohybového a dramatického vyjadrovania. 5. Projekt „ Kalendár počasia“. Počas vychádzok do prírody pozorovať fyzikálne a meteorologické javy súvisiace s počasím, naučiť sa správne ich pomenúvať a rozlišovať . 6. Projekt „V zdravom tele zdravý duch“ sa orientuje na oblasť podpory zdravia a zdravého životného štýlu, utváranie pozitívnych postojov k svojmu organizmu, k svojmu zdraviu, k zdraviu iných . V Materskej škole realizujeme podujatia a aktivity, v ktorých sa zameriavame na výchovu detí k zdraviu, na návyky a zručnosti zdravého životného štýlu, odolnosť voči stresom a zdraviu škodlivým vplyvom, / mliečny program, stretnutia k zdravej výžive, športové olympiády, ponuky receptov, ochutnávky pomazánok.../. Súčasťou projektu je predplavecká príprava starších detí. Dodržiavame pitný režim . Jedálny lístok je bohatý na zeleninu, ovocie, strukoviny, sójové aj mliečne výrobky . 7. Environmentálny projekt školy „Mysli globálne – konaj lokálne“- pomáha rozvíjať u detí kladný postoj k živej aj neživej prírode, pestovať u detí vzťah k prírode a jej bohatstvu, hľadať s deťmi spôsoby „oživovania“ aj ochrany prírody. Zahŕňa v sebe aj spôsob udržiavania školského dvora, okolia MŠ , spoluprácu s lesnými pracovníkmi v meste, návštevy lesa pri Kanaši, podporu aktívneho pohybu vo forme turistických vychádzok do okolia MŠ, organizovanie celodenných výletov s deťmi a ich rodičmi, objavovanie kultúrnych pamiatok mesta, spoznávanie hradu vo veľkom Šariši, „čistenie prírody“ . KRÁTKODOBÉ PROJEKTY : - Jesenná vychádzka do prírody so zámerom nazbierať rôzne konáriky a prírodniny . Následne aranžovať : „ Čaro zátišia „ - Za aktívnej účasti detí v deň 16. októbra – Svetový deň výživy –usporiadať výstavu „ Deň zemiaka „ s ďalšími aktivitami – strava upravená zo zemiakov - Naďalej spolupracovať s bábkovým divadielkom GAŠPARKO, PORTÁL - Naďalej spolupracovať s Ujom Ľubom Hrehom – spev piesní - 1. apríla – Svetový deň vtáctva – usporiadať besedu s ornitológom vo V. Šariši ( M. Sárossy ). -Pri príležitosti Dňa Zeme 22. apríla skrášliť a upraviť blízke okolie MŠ , vodného toku Torysy podľa veku a možností detí. - V spolupráci s KIC vo V. Šariši vystúpiť s kultúrnym programom pri príležitosti Dňa matiek. - Jarná vychádzka do prírody so zámerom nazbierať rastliny a vytvoriť z nich herbár. -V spolupráci s ĽŠU usporiadať výchovný koncert. - V rámci spolupráce s rodinou zorganizovať už tradičný Juniáles.
k/ Priestorové a materiálno-technické podmienky školy a/ Priestorové podmienky školy
b/ Materiálne podmienky školy Stav učebných pomôcok je vyhovujúci, stále je však potrebné obnoviť o novinky. Knižný fond dopĺňame novými titulmi pre učiteľov i deti. PC využívame na ekonomické účely, účely školskej jedálne i úradné písomnosti. Školský dvor slúži k oddychu a hrám detí širokého okolia v rámci mimoškolskej činnosti a pre verejnosť. O väčšie opravy budovy sa stará zriaďovateľ – Mesto Veľký Šariš, ktorý zabezpečuje opravy a rekonštrukcie. V školskom roku 2010/2011 sa ukončila úplná rekonštrukcia vonkajšej časti budovy so zateplením, ktorá bola dotovaná z finančných prostriedkov Európskej únie so spoluúčasťou Mesta V. Šariš. Drobné opravy splachovacích zariadení, vodovodných kohútikov, svietidiel prevádzame svojpomocne za účasti rodičov. Úpravy exteriérov uskutočňujeme podľa finančných možností z rozpočtu MŠ. c/ Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole Psychohygienické zásady sa dodržiavajú pri tvorbe režimu dňa v jednotlivých triedach podľa vekových osobitostí. Stav osvetlenia, teplota v triedach je na dobrej úrovni. Odkladanie odevov sa realizuje v šatniach, kde každé dieťa má svoju skrinku na odev a obuv. Hygiena sa dodržiava sústavne po použití WC, manipulačných činnostiach, pred jedlom, po pobyte vonku. Čistota v triedach je na výbornej úrovni. Deti so špeciálno – pedagogickými potrebami neevidujeme. d/ Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom Sponzori – hlavne rodičia, súkromní podnikatelia, firmy, ktorí nám prispeli finančnými prostriedkami na hračky, drobné upomienkové predmety k športovému dňu JUNIÁLES. V spolupráci s rodičmi sa usporadúvajú rôzne športové podujatia, Vianočné besiedky, drobná údržba interiéru, spoločné brigády pri úprave školského dvora, informovanosť o živote detí v predškolskom zariadení. Spolupráca s rodičmi : poradenská činnosť pre rodičov pri riešení problémov vo výchove detí a problémov týkajúcich sa adaptácie detí do MŠ. Tvorivé dielne s tematikou ľudových tradícií : Jeseň - Program so starými rodičmi: -využiť plody (koláč, šalát ) -výroba bábik zo šúpolia -obrazy z plodov -ako sa hrávali starí rodičia Zima - Program s rodičmi: -zhotovovanie vianočných ozdôb -výroba vianočných perníkov -zvyky a tradície (Mikuláš, Lucia, Ondrej, Vianočné sviatky, Nový rok, Traja králi) Jar - Program s rodičmi a starými rodičmi: -výzdoba kraslíc rôznymi technikami -regionálne zvyky a zvláštnosti z pohľadu rodičov a starých rodičov viažuce sa k symbolom jari -odomykanie zeme (Morena) Leto - Ľudové piesne, hry a tance pri príležitosti rozlúčky detí s MŠ.
l/ Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy
m/ Cieľom našej materskej školy je vytvoriť humánny demokratický systém komplexného výchovného pôsobenia na deti v súlade s potrebami rodiny a spoločnosti pričom rešpektujeme individualitu dieťaťa, jeho práva a potreby. Informačné kompetencie (detí aj zamestnancov) rozvíjať využívaním digitálnych technológií získaných v rámci národného projektu vzdelávanie pedagogických zamestnancov MŠ ako súčasť reformy vzdelávania. Neskracovať bezdôvodne dĺžku pobytu vonku, naopak, pravidelnou realizáciou utvárať pozitívne postoje detí k svojmu zdraviu i zdraviu iných. V spolupráci so zariadeniami školského stravovania formou rôznych aktivít a ochutnávok zdravých jedál pre rodičov podporovať boj proti obezite detí v predškolskom veku. Obnovovať, zdokonaľovať, rozširovať a dopĺňať profesijné kompetencie učiteliek účasťou na kontinuálnom vzdelávaní realizovanom prostredníctvom akreditovaných vzdelávacích programov. V súlade so školským vzdelávacím programom sa systematicky venovať plánovaniu výchovno – vzdelávacej činnosti , zaraďovať výber zaujímavých stratégií ako zážitkové učenie. Aktuálne výchovno-vzdelávacie potreby, individuálne a vekové osobitosti detí rešpektovať pri plánovaní výchovno-vzdelávacích cieľov, ktorých plnenie je potrebné priebežne kontrolovať a overovať spätnou väzbou. Cielene podnecovať deti k vyjadrovaniu poznatkov, názorov a postojov, k prezentovaniu zručností, návykov a skúseností, činnosti zamerať na rozvíjanie vyšších psychických procesov. Individuálnym prístupom zvyšovať úroveň pripravenosti pre vstup na primárne vzdelávanie. Úzko spolupracovať so ZŠ s cieľom uľahčiť prechod. Využívať odborné služby Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Aktivizovať detí, podporovať rozvoj v poznávaní a v socializácii prostredníctvom hry. Zabezpečiť optimálne podmienky na hru, dbať na účelovosť prostredia. Zabezpečujeme výchovu a vzdelávanie detí predškolského veku, rozvíjame psychomotorickú, intelektuálnu, sociálnu, morálnu a emocionálnu oblasť osobnosti dieťaťa v súlade so základným programovým dokumentom. Pripravujeme deti na vstup do základnej školy. Naše prostredie je podnetné, plné pohody, lásky a pozornosti uspokojuje individuálne potreby detí, ktorých osobnosť rozvíjame aj prostredníctvom nadštandardných aktivít školy.
Zámerom nášho výchovného snaženia je:
n/ Klady a nedostatky úrovne výchovy a vzdelávania (SWOT analýza)
2. Záver 1./ Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy za školský rok 2010/2011 prerokovaná na pedagogickej rade dňa 30.8.2011 Vo V. Šariši dňa 26.10.2011 Mgr. Iveta VRABĽOVÁ riaditeľka materskej školy 2./ Správa prerokovaná Radou školy vo Veľkom Šariši dňa 21.10.2011
Vo V. Šariši dňa 26.10.2011 ValériaDopiráková predseda RŠ 3./ Správa schválená zriaďovateľom dňa 26.10.2011 Vo V. Šariši dňa 26.10.2011 Ing. Drab Mikuláš Primátor Mesta V. Šariš
Prílohy :
riad. MŠ vo Veľkom Šariši |