S P R Á V A
o výchovno - vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy za školský rok 2011/2012
Veľký Šariš 2012
I. Základné identifikačné údaje o škole
1. Názov školy: MATERSKÁ ŠKOLA
2. Adresa školy : Veľký Šariš, Andreja Sládkoviča 10
3. Telefón školy : tel. - 051/7762491
4. Internetová adresa školy :
Táto emailová adresa je chránená pred spambotmi, aby ste ju videli, povolte JavaScript
5. Zriaďovateľ školy: Mesto Veľký Šariš, 082 21
6. Vedúci zamestnanci školy :
- Mgr. Iveta VRABĽOVÁ - riaditeľ školy
- Ema MALAJTEROVÁ - zástupkyňa riad. školy
- Gabriela VARGOVÁ - vedúca školskej jedálne
7. Údaje o rade školy: Rada školy je ustanovená podľa zák.č.596/2003 Z.z. – je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý vyjadruje záujmy miestnej samosprávy a záujmy rodičov, pedagogických zamestnancov a ďalších zamestnancov školy a žiakov v oblasti výchovy a vzdelávania. Riadi sa štatútom Rady školy. Rade školy riaditeľ v zmysle zákona 596/2003 predkladá podklady. Rada školy je ustanovená a pracuje v zmysle plánu. Školská rada je 7 členná.
Predseda ŠR :
- Valéria Dopiráková - predseda RŠ - zástupca pedagog. zamestnancov
Členovia ŠR :
- Anna Dziaková - člen RŠ - zástupca pedagog. zamestnancov
- Mgr. Zuzana Petrovská - člen RŠ - zástupca rodičov
- Ing Peter Máthé - člen RŠ - zástupca rodičov
- Gabriela Vargová - člen RŠ - zástupca nepedagog. zamestnancov
- Ing. Jozef Demeter - člen RŠ - poslanec delegovaný mestom V.Š.
- Ing. Pavol Peregrin - člen RŠ - poslanec delegovaný mestom V.Š
8. Poradné orgány RR:
Rodičovská rada (RR)– má 10 členov.
Počas roka sa uskutočnili 2 zasadnutia výboru RR a 1 plenárna schôdza združenia rodičov. K zmene v RR počas roka nedošlo.
Pedagogická rada(PR) – má 10 členov(všetci pedagogickí zamestnanci).
Počas školského roka boli 4 rokovania PR( zápisnice sú u RŠ)
Vedenie školy – má 3 členov, pravidelné stretnutia 1x za mesiac .
Metodické orgány školy – MZ pre učiteľky. Počas roka sa uskutočnili 2 zasadnutia.
b/ Údaje o počte detí v predškolskom zariadení
Trieda
|
Vek detí
|
Skutočný počet žiakov
|
|
k 15.9.2011
|
K 30.3.2012
|
k 31.8.2012
|
I.
|
3 - 6 ročné
|
21
|
21
|
21
|
II.
|
2 – 3 ročné
|
18
|
18
|
18
|
III.
|
5 - 6 ročné
|
21
|
21
|
21
|
IV.
|
4 - 5 ročné
|
21
|
21
|
21
|
V.
|
3 - 4 ročné
ročné
ročné
|
20
|
20
|
20
|
VI.
|
3 - 6 ročné
|
20
|
20
|
20
|
Spolu
|
121
|
121
|
121
|
c/ Údaje o počte zapísaných detí do predškolského zariadenia pre šk. rok 2011/2012
Počet zapísaných detí
|
Z celkového počtu zapísaných
|
Spolu
|
Prijatí
|
Neprijatí
|
121
|
43
|
0
|
-
počet prijatých detí: 43
-
počet prijatých detí v hmotnej núdzi: 5
-
počet detí odchádzajúcich do ZŠ : 36
-
počet detí s odkladom povinnej školskej dochádzky: 6
-
počet tried: 6
f/ Zoznam uplatňovaných učebných plánov
-
ISCED O – Štátny vzdelávací program
-
Školský vzdelávací program ŠTVORLÍSTOK – základný dokument školy
-
Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou v MŠ schválený MŠ SR 23.3.2005.pod číslom CD- 2005 – 5750/9051 – 1:091
-
Zákon č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní ( školský zákon )
-
Zákon č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
-
Zákon 317/2009 o pedagogických a odborných zamestnancoch
-
Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 305/2008 Z.z. o škole v prírode
-
Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 306/2008 Z.z. o MŠ
-
Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 307/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní žiakov s intelektovým nadaním
-
Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 326/2008 Z.z. o druhoch a náležitostiach vysvedčení a ostatných školských tlačív vrátane spôsobov ich evidencie a uloženia
-
Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 649/2008 Z.z. zo 17. decembra 2008 o účele použitia príspevku na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
-
Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou v MŠ schválený MŠ SR 23.3.2005 pod č. CD – 2005-5750/9051 – 1:091
-
Analýza výchovno – vzdelávacej práce za predchádzajúci školský rok
-
Plán práce školy
-
Edukačnými hramipoznávame svet
-
www.minedu.sk, www.statpedu.sk, www.mcpo.sk
g/ Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagog. zamest.
Počet zamestnancov k 30.6.2012
|
Pedagogickí zamestnanci
|
Nepedagogickí zamestnanci
|
kvalifikovaní
|
nekvalifiko-vaní
|
doplňujúci si vzdelanie
|
kvalifikovaní
|
nekvalifiko-vaní
|
doplňujúci si vzdelanie
|
13
|
0
|
0
|
9
|
0
|
0
|
h/ Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov
Forma vzdelávania
|
Počet vzdelávaných
|
Priebeh vzdelávania k 30.6.2012
|
Začalo
|
Pokračuje
|
Ukončilo
|
Digitálne technológie pre ved. ped. zam.
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Školský manažment v MŠ
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Obsahová reforma v MŠ
|
2
|
2
|
-
|
2
|
Inovácie v didaktike
|
1
|
1
|
-
|
1
|
i/ Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
Dátum
|
Názov aktivity
|
Miesto
|
IX. 2011
|
Sokoliari – vystúpenie
|
Areál ZŠ
|
IX. 2011
|
Bábkové divadlo Gašparko
|
MŠ
|
IX. 2011
|
Šarkaniáda
|
príroda
|
IX. 2011, XII. 2011, III. 2012, VI. 2012
|
Rieka a jej tajomstvá – dlhodobý projekt
|
príroda , tok rieky Torysy, okolie MŠ
|
X. 2011
|
Tvorivé jesenné dielne so starými rodičmi.“ S čím sme sa niekedy hrali“
|
MŠ
|
X. 2011
|
Odomýkanie lesa – športovo-branná vychádzka
|
Pod Hradom
|
X. 2011
|
Zariadenie enviromentálnej záhrady
|
Areál MŠ
|
X. 2011
|
„Jeseň pani bohatá“ – Deň jablka
|
MŠ
|
XI. 2011
|
Návšteva žrebčinca vo Veľkom Šariši
|
Žrebčinec V. Šariš
|
XI. 2011
|
Ochutnávka nátierok - „žijeme zdravo“
|
MŠ
|
XI. 2011
|
Návšteva DAD – divadelné predstavenie
|
DAD Prešov
|
XII. 2011
|
Mikuláš – vystúpenie divadielka Gašparko
|
MŠ
|
XII. 2011
|
Vianočné besiedky – „Pod jedličkou“
|
MŠ
|
XII. 2011
|
Tvorivé dielne s rodičmi – „Kým zaznejú zvony čarokrásnych Vianoc“
|
MŠ
|
I. 2012
|
Návšteva knižnice
|
knižnica
|
I. 2012
|
Postavím si snehuliaka
|
areál MŠ
|
I. 2012
|
„ Hurá do školy“ – zápis do školy
|
ZŠ vo V. Šariši
|
I. 2012
|
Otvorená hodina krúžku AJ
|
MŠ
|
I. 2012
|
Koncert ZUŠ v MŠ
|
MŠ
|
II. 2012
|
Karneval
|
MŠ
|
II. 2012
|
Riekankový kolotoč
|
MŠ
|
II. 2012
|
Ochutnávka nátierok – „žijeme zdravo“
|
MŠ
|
III. 2012
|
Projekt „ Malí čitatelia “- návšteva knižnice
|
knižnica
|
III. 2012
|
„Deň vody“ – enviromentálne aktivity
|
MŠ - Torysa
|
III. 2012
|
Predplavecká príprava 1. skupina
|
MŠ Bajkalská Prešov
|
IV. 2012
|
Tvorivé dielne – „ To vajíčko maľované“
|
MŠ
|
IV. 2012
|
„Deň zeme“- beseda s ornitológom, ochranárom, lesníkom
|
Príroda okolo hradu
|
IV. 2012
|
Olympiáda hviezdičiek
|
PUPO , fakulta športu
|
IV. 2012
|
„V zdravom tele – zdravý duch“ – jarná cestička ku hradu
|
Príroda okolo hradu
|
IV. 2012
|
Koncert ZUŠ – „Jarné vody“
|
ZUŠ
|
V. 2012
|
Návšteva žrebčinca v Kanaši
|
Kanaš
|
V. 2012
|
Deň matiek – vystúpenie detí
|
Mesto V. Šariš, MŠ
|
V. 2012
|
Koncert ZUŠ – „Srdiečko“
|
MŠ
|
V. 2012
|
Súťaž výrobkov v spolupráci fy SABI
|
Sabi, MŠ
|
V. 2012
|
Hudobné popoludnie – ujo Ľubo Hreha
|
Areál MŠ
|
VI. 2012
|
Ako sa pesnička s Básničkou skamarátili
|
MŠ Sabinovská
|
VI.2012
|
Výstava Separko
|
Galéria Prešov
|
VI. 2012
|
Týždeň hier, športu, zábavy
|
MŠ
|
VI. 2012
|
JUNIÁLES
|
MŠ
|
j/ Údaje o projektoch realizovaných na škole
KRÁTKODOBÉ PROJEKTY :
- Jesenná vychádzka do prírody so zámerom nazbierať rôzne konáriky a prírodniny . Následne aranžovať : „ Čaro zátišia „
-Za aktívnej účasti detí v deň 16. októbra – Svetový deň výživy –usporiadať výstavu „ Deň zemiaka „ s ďalšími aktivitami – strava upravená zo zemiakov
-Naďalej spolupracovať s bábkovým divadielkom GAŠPARKO, PORTÁL
-Naďalej spolupracovať s Ujom Ľubom Hrehom – spev piesní
-1. apríla – Svetový deň vtáctva – usporiadať besedu s ornitológom vo V. Šariši
( M. Sárossy ).
-Pri príležitosti Dňa Zeme 22. apríla skrášliť a upraviť blízke okolie MŠ , vodného toku Torysy podľa veku a možností detí.
-V spolupráci s KIC vo V. Šariši vystúpiť s kultúrnym programom pri príležitosti Dňa matiek.
-Jarná vychádzka do prírody so zámerom nazbierať rastliny a vytvoriť z nich herbár.
-V spolupráci s ĽŠU usporiadať výchovný koncert.
-V rámci spolupráce s rodinou zorganizovať už tradičný Juniáles.
Tvorivé dielne s tematikou ľudových tradícií :
Jeseň - Program so starými rodičmi: -využiť plody (koláč, šalát )
-výroba bábik zo šúpolia
-obrazy z plodov
-ako sa hrávali starí rodičia
Zima - Program s rodičmi: -zhotovovanie vianočných ozdôb
-výroba vianočných perníkov
-zvyky a tradície (Mikuláš, Lucia, Ondrej, Vianočné sviatky, Nový rok, Traja králi)
Jar - Program s rodičmi a starými rodičmi: -výzdoba kraslíc rôznymi technikami
-regionálne zvyky a zvláštnosti z pohľadu rodičov a starých rodičov viažuce sa k symbolom
jari
-odomykanie zeme (Morena)
Leto - Ľudové piesne, hry a tance pri príležitosti rozlúčky detí s MŠ.
k/ Údaje o výsledkoch inšpekčnej činností vykonanej ŠŠI v materskej škole
V školskom roku 2011/2012 sa v materskej škole konala kontrola štátnou školskou inšpekciou od 25.1.2012 do 27.1.2012.
Predmetom školskej inšpekcie bolo zistiť stav a úroveň pedagogického riadenia, procesu a podmienok výchovy a vzdelávania v materskej škole.
Zistenia:
-
Riadenie školy –na dobrej úrovni – prevaha pozitív, formálne, menej významné vecné nedostatky, nadpriemerná úroveň
-
Podmienky výchovy a vzdelávania –na dobrej úrovni - prevaha pozitív, formálne, menej významné vecné nedostatky, nadpriemerná úroveň
-
Stav a úroveň vyučovania a učenia sa – na priemernej úrovni – vyrovnanosť pozitív a negatív, priemerná úroveň
Závery:
Silnou stránkou
-
organizovanie celoškolských a mimoškolských aktivít , ktoré podporovali výchovu a vzdelávanie a prezentovali kvalitu školy,
-
prevládajúca pozitívna klíma a kultúra školy
-
ŠkVP vypracovaný v súlade so zákonom
-
rozhodnutia vydané riaditeľkou v zmysle platných predpisov
-
vyvážené bolo zastúpenie činnosti zameraných na rozvíjanie psychomotorických, kognitívnych, učebných, komunikatívnych a informačných kompetencií.
-
v oblasti výchovy a vzdelávania škola venuje sústavnú pozornosť skvalitňovaniu materiálno – technického vybavenia
Zlepšenie si vyžaduje formulovanie cieľov a ich oznamovanie deťom.
Rezervy vo výchove a vzdelávaní
k/ Priestorové a materiálno-technické podmienky školy
a/ Priestorové podmienky školy
-
Počet používaných miestností a ich stav k 30.6.2012
|
Názov
|
Počet
|
Kapacita(d)
|
Technický stav
|
Triedy
|
6
|
25
|
dobrý
|
Telocvične
|
1
|
25
|
dobrý – svojpomocne zariadená z triedy
|
Školský dvor
|
trávnatý
|
|
dobrý
|
b/ Materiálne podmienky školy
Stav učebných pomôcok je vyhovujúci, stále je však potrebné obnoviť o novinky. Knižný fond dopĺňame novými titulmi pre učiteľov i deti. PC využívame na ekonomické účely, účely školskej jedálne i úradné písomnosti. Školský dvor slúži k oddychu a hrám detí širokého okolia v rámci mimoškolskej činnosti a pre verejnosť. O väčšie opravy budovy sa stará zriaďovateľ – Mesto Veľký Šariš, ktorý zabezpečuje opravy a rekonštrukcie. Úpravy exteriérov uskutočňujeme podľa finančných možností z rozpočtu MŠ, sponzorov : rekonštrukcia kúpelní, WC, dlažba na spojovacích chodbách.
c/ Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole
Psychohygienické zásady sa dodržiavajú pri tvorbe režimu dňa v jednotlivých triedach podľa vekových osobitostí. Stav osvetlenia, teplota v triedach je na dobrej úrovni. Odkladanie odevov sa realizuje v šatniach, kde každé dieťa má svoju skrinku na odev a obuv. Hygiena sa dodržiava sústavne po použití WC, manipulačných činnostiach, pred jedlom, po pobyte vonku. Čistota v triedach je na výbornej úrovni. Deti so špeciálno – pedagogickými potrebami neevidujeme.
d/ Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom
Sponzori – hlavne rodičia, súkromní podnikatelia, firmy, ktorí nám prispeli finančnými prostriedkami na hračky, drobné upomienkové predmety k športovému dňu JUNIÁLES.
V spolupráci s rodičmi sa usporadúvajú rôzne športové podujatia, Vianočné besiedky, drobná údržba interiéru, spoločné brigády pri úprave školského dvora, informovanosť o živote detí v predškolskom zariadení. Spolupráca s rodičmi : poradenská činnosť pre rodičov pri riešení problémov vo výchove detí a problémov týkajúcich sa adaptácie detí do MŠ.
l/ Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy 2011-2012
Názov
|
v tis. Sk
|
Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
|
6.136 €
|
Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť
|
5005,30 €
|
Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa aktivít
|
-
|
Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich využitia v členení podľa finančných aktivít
|
1631,14 €
|
Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov – za prenájom
|
2709,35 €
|
m/ Cieľom našej materskej školy je vytvoriť humánny demokratický systém komplexného výchovného pôsobenia na deti v súlade s potrebami rodiny a spoločnosti pričom rešpektujeme individualitu dieťaťa, jeho práva a potreby.
-
Neskracovať bezdôvodne dĺžku pobytu vonku, naopak, pravidelnou realizáciou utvárať pozitívne postoje detí k svojmu zdraviu i zdraviu iných. V spolupráci so zariadeniami školského stravovania formou rôznych aktivít a ochutnávok zdravých jedál pre rodičov podporovať boj proti obezite detí v predškolskom veku.
-
Vo výchove a vzdelávaní uplatňovať všetky formy organizácie : individuálnu, skupinovú, frontálnu alebo kombinovanú v závislosti od cieľov a obsahu výchovy a vzdelávania, rešpektujúc pri tom rozvojové možnosti a schopnosti detí a špecifiká učenia sa detí predškolského veku.
-
Rešpektovať rozdielne výchovno-vzdelávacie potreby detí a ich momentálne osobné dispozície, diferencovať výchovno – vzdelávacie požiadavky vzhľadom na rozvojové možnosti a schopnosti detí vo všetkých organizačných formách denného poriadku, najmä vo vekovo heterogénnych triedach.
-
Individuálnym prístupom k deťom s odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky a deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia zvyšovať úroveň pripravenosti pre vstup na primárne vzdelávanie v základnej škole. Zintenzívniť spoluprácu so psychológom, logopédom.
-
Uplatňovať hru ako jednu z najdôležitejších metód a prostriedkov učenia sa detí. Zachovať hravý charakter rozvíjania elementárnych základov predčitateľskej , matematickej a prírodovednej gramotnosti.
-
Informačné kompetencie (detí aj zamestnancov) rozvíjať využívaním digitálnych technológií získaných v rámci národného projektu vzdelávanie pedagogických zamestnancov MŠ ako súčasť reformy vzdelávania.
-
Logopedická starostlivosť sa nepovažuje za krúžkovú činnosť, môže sa realizovať v materskej škole aj v dopoludňajších hodinách.
-
Venovať sa nadaným deťom a rozširovať ich individuálne rozvojové možnosti a schopnosti prostredníctvom vhodných a efektívnych stratégií.
-
Pri uplatňovaní zážitkového učenia dôsledne premyslieť obsah aktivít a voliť formy a metódy primerané detskému chápaniu, rešpektujúce aktuálnosť a uplatniteľnosť v reálnych životných situáciách, rešpektovať osobitosti učenia sa detí predškolského veku.
-
Podporovať experimentovanie a bádanie detí, hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku. Stimulovať rozvoj tvorivého a kritického myslenia, pracovať spoločne, vzájomne sa rešpektovať. Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin detí ako jednej zo stratégii rozvoja osobnosti dieťaťa.
Zabezpečujeme výchovu a vzdelávanie detí predškolského veku, rozvíjame psychomotorickú, intelektuálnu, sociálnu, morálnu a emocionálnu oblasť osobnosti dieťaťa v súlade so základným programovým dokumentom. Pripravujeme deti na vstup do základnej školy.
Naše prostredie je podnetné, plné pohody, lásky a pozornosti uspokojuje individuálne potreby detí, ktorých osobnosť rozvíjame aj prostredníctvom nadštandardných aktivít školy.
Všeobecné ciele výchovno-vzdelávacej činnosti:
Uplatnenie kognitívnych a nonkognitívnych poznatkov :
-
Kultivovaný prejav s uplatňovaním pozitívnych verbálnych a neverbálnych komunikačných schopností
-
Zdravý rast a psychosomatický vývin detského organizmu
-
Správne a zautomatizované hygienické, stravovacie, technické a grafomotorické zručnosti a návyky
-
Pozitívny, tvorivý a hodnotiaci vzťah k umeniu a zvyšovať inteligenciu dieťaťa ako multifaktorálnu dimenziu.
Čiastkové ciele výchovno-vzdelávacej činnosti:
-
Rozvíjať individualitu osobnosti v súlade s výchovou k prosociálnosti
-
Rozvíjať schopnosť decentrácie, empatie a kooperácie a tým vytvárať zdravé medziľudské vzťahy
-
Napomáhať osamostatňovaciemu procesu dieťaťa v najširšom slova zmysle (návyky, postoje)
-
Prejaviť schopnosť hodnotenia seba a sebaregulácie správania s ohľadom na seba aj na druhých
-
Rozvíjať reč a komunikatívne schopnosti detí
-
Podporiť prirodzenú detskú zvedavosť, skúmavosť, tvorivosť a začiatky logického myslenia
-
Pripravovať dieťa na vstup do základnej školy čoho výsledkom je prejav emocionálnej inteligencie dieťaťa.: sebavedomie, zvedavosť, schopnosť konať s určitým cieľom, sebaovládanie, schopnosť pracovať s ostatnými, schopnosť komunikovať, schopnosť spolupracovať.
n/ Klady a nedostatky úrovne výchovy a vzdelávania (SWOT analýza)
SILNÉ STRÁNKY :
-
kvalifikovanosť učiteliek,
-
estetické vybavenie tried,
-
spolupráca s rodičmi,
-
medziľudské vzťahy,
-
bohatosť nápadov,
-
nadštandardné aktivity,
-
súdržnosť kolektívu,
-
ochota pracovať nad rámec povinnosti,
-
pripravenosť detí na školu,
-
demokratickosť,
-
otvorenosť nových nápadov.
|
SLABÉ STRÁNKY :
-
vandalizmus, ničenie exteriéru
-
starnúci kolektív,
-
nedostatok finančných prostriedkov,
-
prezentácia cez média,
-
opotrebované zariadenie.
|
PRÍLEŽITOSTI :
-
prezentácia svojej práce,
-
odborno - metodické poradenstvo,
-
propagácia kultúry, tradícií, environmentálnej výchovy, vlasteneckej výchovy, zdravej výchovy,
-
projekty,
-
voľnočasové aktivity – krúžková činnosť,
-
pravidelná modernizácia školských vzdelávacích projektov.
|
RIZIKÁ :
-
neprimerané požiadavky zo strany rodičov,
-
konkurencia materských škôl v okolí,
-
ekonomická situácia, sociálna politika štátu,
-
pokles populácie.
|
2. Záver
1./ Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti školy za školský rok 2011/2012 prerokovaná na pedagogickej rade dňa 31.8.2012
Vo V. Šariši dňa 27.10.2012
Mgr. Iveta VRABĽOVÁ
riaditeľka materskej školy
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2./ Správa prerokovaná Radou školy vo Veľkom Šariši dňa 24.9.2012
Vo V. Šariši dňa 27.10.2012
ValériaDopiráková
predseda RŠ
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3./ Správa schválená zriaďovateľom dňa 24.10.2012
Vo V. Šariši dňa 27.10.2012
Ing. Drab Mikuláš
Primátor Mesta V. Šariš
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Mgr. Iveta VRABĽOVÁ
riad. MŠ vo Veľkom Šariši
|